بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهدا ، امام زادگانِ عشق اند که مزارشان زیارتگاهِ اهلِ یقین است

بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهدا ، امام زادگانِ عشق اند که مزارشان زیارتگاهِ اهلِ یقین است

بسم رب الشهدا و الصدیقین

دلم برای یک نفر تنگ است . . .

نمی دانم کجاست. . .

نمی دانم چه می کند. . .

حتی خبری از رنگ چشم هایش هم ندارم. . .

رنگ موهایش را نمی دانم. . .

لبخندش را هم. . .

فقط میدانم که باید باشد و نیست. . .

آخرین نظرات

تقوا به ریش نیست ، به ریشه است.

سه شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۵۵ ب.ظ

افسران - تقوا به ریش نیست ، به ریشه است.

اگر قرار باشد هر کس که محاسنش بلند تر است ، محترم تر باشد باید گفت که القاعده بهترین مردم هستند.
به جای ریش (محاسن) سیاست مداران ، به ریش (زخم) های مردم بپردازیم .
رجایی ریش نداشت ، اما ریشه داشت ؛ و خوب زخم های مردم را می شناخت .

 

نظرات (۷)

سلام
         ی کم ب نظرت تند نبود ...
پاسخ:
سلام


تند !!!!!!!!

تمام باتن انسان باد در ظاهر او نمایان باشد

البته بنظر شما نباید صدق ریش کند اگر طبق صحبت مرجع تقلیدتان مینویسید

شاید کسی بخواند و اشتباه برداشت کند 

 البته اگر توجه کنی در عکس مقداری ریش دارد و صدق ریش میکند

خیلیها به بهانه این حرف ریش خود را میزنند 

 شاید این صحبت بسیاری را مورد تحمت قرار دهد شما که خبر نداری

پاسخ:
مراد از این پست مسائل شرعی نیست 
بلکه منظور کسانی هستن که ملاکشون فقط ریش هست 

یه وبلاگ به درد به خور بعد از چند وقت دیدم.

خدا یارتان.

۳۰ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۲۳ جواد کشاورز

بله به ریش نیست 

ولی......

ریش یه اعتقادونماده که ادمای با ایمان بهش احترام میذارن.

اما بعضی گرگ صفت ها هم در لباس گوسفند هستند (منظور القاعده و امثالهم) که ریش دارن.

شهید رجایی که شما میگی صدق ریش داره . جهت اطلاع


پاسخ:
مراد از مطلب فوق اوندسته از کسانی هستن که به تعبیر شما گرگ در لباس گوسفند هستند ولی نه القاعده بلکه اونهای داخل خود کشور هستن

ارتباط ریش با ریشه با توجه به تلاش فراوان دشمنان اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) جهت ترویج افکار سکولاریستی و با نشانه گرفتن اعتقادات دینی بر مبنای از بین بردن قداست امور شرعی و احکام اسلامی مانند رواج ریش تراشی در بین مردان مسلمان (بموازات حذف و تضعیف حجاب اسلامی در زنان و ...) لازم شد با استناد به روایات معتبر اسلامی نسبت به طرح و تنویر موضوع در حد تکلیف پرداخته تا ان شاء الله قدمی ولو کوتاه در باب امر به معروف و نهی از منکر برداشته شود. ( البته نگارنده به این مهم اذعان دارد که مشکلات جامعه اسلامی صرفاً با داشتن ریش مردان حل نخواهد شد ولیکن بر این باور است که در صورت توقف یا تعطیلی یکی از احکام شرعی فرصت مجاز شمردن برخی امور غیرشرعی دیگر نیز فراهم خواهد شد )* همانگونه که از معنای محاسن مشخص است داشتن ریش برای مردان بمنزله حسن و زیبائی است و با تراشیدن آن علاوه بر عدم توجه به حرمت شرعی ترویج منکر نیز می شود که بخشی از فرمایشات گهربار معصومین علیهم السلام در این خصوص موید اهمیت زیاد موضوع است از جمله :1- حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند : تراشیدن ریش از (مصادیق) مثله است و هر که مثله کند بر او لعنت باد همچنین آن حضرت فرمود ه اند :از مانیست کسیکه با وقاحت سخن بسیار بگوید ، مال خود را تبذیر کند و ریش را بتراشد.2- حضرت امام رضا( علیه السلام) می فرمایند : حق تعالی زینت داده مردان را به ریش و قرارداده ریش را فضیلتی برای مردان که به آن امتیاز پیدا کنند از زنان.3- حضرت امام صادق( علیه السلام) فرموده اند: بیرون آمدن مو بر صورت باعث عزت او (مرد) است زیرا بواسطه آن از حد کودک بودن و شباهت به زن داشتن بیرون می آید.- این حقیقت مسلم وجود دارد که دین مبین اسلام به تمامی جوانب حیات بشری از جمله آراستگی باطنی و ظاهری مسلمانان بعنوان وجه تمایز آنان با غیر مسلمانان اهمیت ویژه ای داده است که این مهم در فتاوی تمامی مراجع تقلید عظام نیز کاملاً واضح و مشهود است ولیکن بر اثر تبلیغات سوء دشمنان (همگام با حذف چادر از حیطه پوشش حجاب اسلامی و ترویج مد گرائی غربی) متاسفانه نداشتن ریش را به عنوان نمودی از به اصطلاح روشنفکری و تجدد در اذهان افراد سست ایمان تزریق می کنند و چه بسا با القاء این شبهات از جمله تاکید بر نداشتن ریش سعی در از بین بردن ریشه های عمیق دینی دارند . (که صد البته اعتدال در این خصوص نیز کاملاً مورد تاکید است ضمن اینکه افراط و تفریط نیز هر دو محکوم به شکست اند) مع الوصف چون برخی افراد ضعیف الایمان یا نا آگاه در مواجهه با سخنان و القائات لغو بعضی ها به راحتی تغییر چهره داده و خود را مثلاً همرنگ جماعت (غیرمومن) می کنند قطعاً به دلیل وجود قلیل اینگونه افراد تلاش و فرهنگ سازی همچنین استفاده از نظرات صائب اهل علم و تقوی برای عدم شیوع آن مکمل این وجیزه خواهد بود. لیکن عمده سخن با افرادیست که علیرغم علم و آگاهی و دارا بودن تفکرات اسلامی واصولگرائی متاسفانه با حداقل یک مرحله تنزل و بر اساس توجیهات غیر موجه با ظاهری غیر اسلامی و صورتی بی ریش یا بسیار کم ریش خود را در منظر عموم بویژه جوانان تاثیر پذیر قرار می دهند که البته یکی از آفات دوران به اصطلاح اصلاحات سیاسی دامن زدن به این نوع القائات بود و ره آورد آن ظاهرا فقط اصلاح صورت ها بوده است که اثرات منفی آن بعضاً هم در میان مسئولین کشوری و محلی حتی در مجموعه اصولگرایان و ارزشی های وقت دیده می شود که با کمال تاسف هنوز در بین وزراء –وکلا و نمایندگان مجلس ، مدیران ارشد و میانی و مجریان تلویزیون و... حتی علما زادگان که در بررسی سوابق خدمتی این افراد موارد مبتنی بر دیانت ، جبهه و جنگ ، ایثارگری و ... به وفور یافت می شود. لذا توجه به این نکته لازم است که بدانیم در اقصی نقاط دنیا ،حزب اللهی ، بسیجی و مسئول در نظام اسلامی را به همان شکل و ظاهر متاثر از باطن پاک می شناسند.بنابراین باید هوشیارتر از گذشته با حفظ ارزشهای حاکم بر نظام مقتدر اسلامی بکوشیم تا علاوه بر دفاع از آرمانهای بلند احیاگر اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله و سلم ) حضرت امام خمینی(ره) ، شهداء والامقام و منویات مقام معظم رهبری نسبت به رفع شر و دفع خطر دشمنان اسلام و انقلاب بکوشیم و متوجه باشیم که خصم قسم خورده از هر روزنه ای بویژه تضعیف اعتقادات دینی بصورت سلب ارزش از مبانی و مظاهر اسلامی سعی در احاطه بر ما دارد که صد البته دقت ، کیاست و توجه مردم و مسئولین بویژه علمای بزرگوار مکر و حیله آنان را به خودشان برگردانده و باعث مجد و عظمت هر چه بیشتر اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله وسلم) خواهد شد.پس نکته مهم این است که : ریش مسلمان ریشه در اعتقادات اسلامی دارد و از دست دادن آن به ثمن بخس زمینه ای برای رشد دیگر تمایلات نفسانی خواهد بود.1- منتهی الامال – فصل مربوط به معجزات امام زین العابدین (ع) در ادله عدم جواز ریش تراشیدن

پاسخ:
ممنون از تذکرتون ولی منظور از این پست بررسی مسائل شرعی یا دینی نیست 
البته نکته خوبی ذکر کردید (افراط و تفریط) که مشکل اصلی اسلام شده.
مراد از این پست فقط و فقط تلنگری به کسنای هست که فکر میکنن چون ریش دارن و ریششون به جایی یا کسی وصله واسه خودشون کسی هستن
 ولی نه اونا . . . 

باسلام ، درهر قشری افراد خوب و بد وجو دارد که نمیتوان هیچ یک را نماد یک گروه و یا یک قشر دانست ، لذا در قضاوتها باید بر اساس اصول و معیار پیش برویم تا 1- دچار خطا نشویم 2- مدیون افراد که همان حق الناس است نشویم 3- به خاطر چیزی که چندان نفعی برای شخص ما ندارد اما میتواند موجب شبهه در دین ، شادی و سوء استفاده دشمنان و در آخر ناخشنودی خداوند گردد ، خودمان را مستوجب عذاب نکنیم.

لذا اگرملاک احکام خداوند و سنت رسول خدا (ص) است چرا جدل کنیم ، بلکه باید سخن درست را گرچه برخلاف نظر ماست بپذیریم تا آخرت خود را به خاطر دیگران خراب نکنیم .

در پایان اگر همه ما برای خدا فکر کنیم و نظر بدهیم ، آیا باز هم منکر سنت خداوند میشویم ؟؟؟!!!

پاسخ:
ممنون از نظر خوبتون

سلام در بیان مصداق بایستی به کلیات نگاه کرد نه به جزئیات و یا مصداق هایی که بیشتر به نظر و تفکر ما شبیه باشد چرا که این نشانه تقوا نیست و بیشتر تفسیر به رای میباشد تا دفاع از حق.

رفقا همیشه مروج تفکرات منطبق با دین باشیم نه مروج افکار نزدیک به ذهن ما ... پاسخگوئی در دادگاه عدل الهی سخت است بیخود با خود را سنگین نکنیم.

پاسخ:
ممنون از نظرتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی